آگهی ها
دسته بندی
ثبت اگهی
چت
اجارستان من

انتخاب شهر حذف همه

حداقل یک شهر را انتخاب کنید.
آذربایجان شرقی
آذربایجان غربی
اردبیل
اصفهان
البرز
ایلام
بوشهر
تهران
چهارمحال وبختیاری
خراسان جنوبی
خراسان رضوی
خراسان شمالی
خوزستان
زنجان
سمنان
سیستان و بلوچستان
فارس
قزوین
قم
کردستان
کرمان
کرمانشاه
کهگیلویه وبویراحمد
گلستان
گیلان
لرستان
مازندران
مرکزی
هرمزگان
همدان
یزد
همه شهرها
همه شهرها
همه شهرها
همه شهرها
همه شهرها
همه شهرها
همه شهرها
همه شهرها
همه شهرها
همه شهرها
همه شهرها
همه شهرها
همه شهرها
همه شهرها
همه شهرها
همه شهرها
همه شهرها
همه شهرها
همه شهرها
همه شهرها
همه شهرها
همه شهرها
همه شهرها
همه شهرها
همه شهرها
همه شهرها
همه شهرها
همه شهرها
همه شهرها
همه شهرها
همه شهرها
انصراف
تائید

راهنمای اجاره خودرو و نکاتی که باید بدانید

نوشته شده توسط اجارستان
شنبه 7 آبان 1401
0
143
اگر قصد دارید اجاره خودرو دارید و به راهنمایی در این زمینه نیازمند هستید، با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا راهنمای اجاره خودرو را در اختیار شما هموطنان عزیز قرار دهیم. مردم کشور ما به دلایل مختلفی مانند: برگزاری مراسم عروسی، سفر، فیلم برداری، تولید فیلم و ... به اجاره کردن خودرو می پردازند زیرا این کار برای انها مزایای زیادی دارد و اهداف مختلف آنها را تامین می کند. به عنوان مثال: با اجاره خودرو میتوان خودرویی با برند مورد نظر را در اختیار داشت و از طریق آن امور مورد نظر را انجام داد.

اگر قصد دارید اجاره خودرو دارید و به راهنمایی در این زمینه نیازمند هستید، با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا راهنمای اجاره خودرو را در اختیار شما هموطنان عزیز قرار دهیم.

مردم کشور ما به دلایل مختلفی مانند: برگزاری مراسم عروسی، سفر، فیلم برداری، تولید فیلم و ... به اجاره کردن خودرو می پردازند زیرا این کار برای انها مزایای زیادی دارد و اهداف مختلف آنها را تامین می کند. به عنوان مثال: با اجاره خودرو میتوان خودرویی با برند مورد نظر را در اختیار داشت و از طریق آن امور مورد نظر را انجام داد.

امروزه شرکت ها و یا موسسه های زیادی در این زمینه فعالیت دارند که میتوانید از آنها در این راستا کمک دریافت کنید و به اجاره ماشین از طریق آنها بپردازید؛ اما به این منظور باید از شرایط مورد نیاز برای اجاره اتومبیل مطلع باشید که برخی از انها را در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم.

راهنمای اجاره خودرو:

معمولا کسانی که برای اولین بار قصد اجاره اتومبیل دارند، به راهنمای اجاره خودرو نیازمند هستند تا با روند انجام این کار آشنا شوند.

به همین دلیل باید خدمت این عزیزان گفت که برای اجاره خودرو از هر سازمان و موسسه ای در ابتدا باید مراحلی را طیی کنید که این مراحل به ترتیب اولویت از قبیل زیر هستند:

• تعیین نحوه اجاره اتومبیل از نظر با سرنشین و یا بی سرنشین

• تعیین برند و نوع خودرو که قصد اجاره آن را دارید

• تعیین مدت زمان مورد نظر برای اجاره 

• امضای برگه فرم و تعهدات مربوط به موسسه 

• ارائه مدارک لازم برای اجاره اتومبیل به موسسه مورد نظر

با طی کردن این مراحل میتوانید خودرو با برند مورد نظر خود را اجاره کنید و در راستای اهدافتان از آن بهره مند گردید.

منظور از خودروی با سرنشین و بی سرنشین چیست؟

زمانی که برای اجاره اتومبیل اقدام میکنید، دو گزینه پیش روی خواهید داشت که یکی اجاره اتومبیل با سرنشین و دیگری اجاره اتومبیل بدون سرنشین است؛ در صورتی که گزینه اول را انتخاب کنید، خودروی مورد نظر به همراه یک راننده در اختیار شما قرار می گیرد که وظیفه رانندگی به عهده این شخص است و شما اجاره رانندگی با خودرو را نخواهید داشت؛

اما چنانچه گزینه دوم را انتخاب نمایید، هیچ راننده ای به همراه خودرو در اختیار شما قرار نمی گیرد بلکه مسئولیت رانندگی آن به عهده خود شماست و شما باید فقط هزینه مربوط به اجاره خودرو را بپردازید. شاید این موضوع در کاهش هزینه های شما موثر تر باشد اما از طرف دیگر مسئولیت شما در قبال سالم تحویل دادن خودرو به موسسه مورد نظر افزایش پیدا می کند.

مدارک لازم برای اجاره خودرو بدون سرنشین:

کسانی که قصد دارند تا به اجاره خودرو بپردازند، در صورتی که روش اجاره اتومبیل بدون راننده و یا بدون سرنشین را انتخاب کرده باشند، موظف به ارائه مدارکی از قبیل زیر هستند:

• ارائه گواهینامه معتبر رانندگی که شش ماه اعتبار داشته باشد

• ارائه مدارک شناسایی مربوط به شخصی که قصد کرایه اتومبیل دارد

• ارائه مدارک مربوط به محل سکونت

• ارائه کپی از مدارک شناسایی

• ارائه چک و یا سفته که در پایان قرارداد به مشتری باز گردانده می شود

• ارائه رسید مربوط به پرداخت هزینه کرایه اتومبیل

• ارائه رسید پرداخت مربوط به مبلغ ودیعه که در انتهای قرارداد به شخص بازگردانده میشود

 

مدارک لازم برای اجاره خودرو با سرنشین:

از آنجایی که مسئولیت اشخاص در حین اجاره وسیله نقلیه با سرنشین کمتر است، مدارکی که در این رابطه باید به موسسه مربوطه ارائه داده شوند نیز کمتر است و در این خصوص متقاضی باید مدارکی از قبیل زیر را به موسسه ارائه دهد:

• ارائه رسید پرداخت مربوط به کرایه اتومبیل

• ارائه رسید پرداخت هزینه ودیعه اتومبیل

• ارائه مدارک شناسایی معتبر

سایر مدارک مورد نظر بر اساس نوع موسسه کرایه اتومبیل معمولا نیاز نخواهند بود.

مدارک لازم برای اجاره خودرو توسط اتباع خارجی:

اتباع خارجی نیز می توانند در کشور ما برای اجاره وسیله نقلیه اقدام کنند اما به این منظور باید مدارکی از قبیل زیر را به موسسه مورد نظر ارائه دهند تا امکان کرایه اتومبیل بدون سرنشین را داشته باشند:

• برخوردار بودن از حداقل 20 سال سن

• در اختیار داشتن گواهینامه بین المللی رانندگی که از اعتبار کافی برخوردار باشد

• در اختیار داشتن اصل گذرنامه و یا id کارت 

• ارائه رسید مربوط به پرداخت مبلغ ودیعه خودروی مورد نظر

اتباع خارجی با ارائه این مدارک می توانند هر نوع خودرویی که مد نظر داشته باشند را از سوی موسسات کرایه اتومبیل دریافت کنند.

شرایط سنی برای اجاره خودرو چگونه است؟

کسانی که قصد دارند تا برای اجاره وسیله نقلیه اقدام کنند، باید محدوده سنی مناسبی داشته باشند تا موسسه کرایه اتومبیل قادر به ارائه خودرو به انها باشد. در واقع حداقل سن مورد نیاز برای انجام این کار از سوی همه موسسه های کرایه اتومبیل، سن 20 سالگی در نظر گرفته شده است و کسانی که در سنین کمتر از 20 سال قرار گرفته باشند، قادر به کرایه اتومبیل نخواهند بود.

نکات مهم در درابطه با اجاره خودرو:

کسانی که قصد دارند تا برای اجاره ماشین اقدام کنند، باید به نکات مهم در رابطه با این موضوع توجه داشته باشند که برخی از این نکات مهم به شرح زیر هستند:

اجاره خودرو در منطقه آزاد: 

در صورتی که در مناطق آزاد ایران یعنی شهرهایی نظیر: کیش، قشم و انزلی به کرایه اتومبیل بپردازید، فقط اجازه دارید که در همان شهر از خودروی اجاره شده استفاده نمایید و نمی توانید که آن را به بیرون از شهر ببرید؛ درغیر این صورت با جرائمی رو به رو می شوید.

اما در سایر شهرهای ایران قادرید که اتومبیل اجاره شده را به دیگر شهرها نیز منتقل کنید.

توجه داشتن به پلاک خودروی اجاره شده:

زمانی که برای اجاره خودرو اقدام می کنید، باید مراقب باشید که خودروی اجاره شده از نوع گذر موقت نباشد و پلاک آن از نوع پلاک های معمولی و رایج باشد؛ زیرا در صورتی که خودروی گذر موقت را اجاره کنید، این امکان وجود دارد که مشکلاتی برای شما ایجاد شود زیرا اجاره دادن خودروهای گذرموقت از سوی صاحبین انها تخلف محسوب می شود.

برخوردار بودن اتومبیل از بیمه:

در حین اجاره اتومبیل از سوی موسسات کرایه اتومبیل توجه داشته باشید که خودروی مورد نظر را با بیمه اجاره کنید و توجه کنید که موسسه مورد نظر برای خودرو بیمه داشته باشد و بدون پوشش بیمه آن را در اختیار شما قرار ندهد.

نرخ اجاره خودرو:

نرخ اجاره ماشین به صورت، ساعتی، روزانه، کیلومتری و ... متفاوت است و زمانی که قصد دارید کرایه اتومبیل انجام دهید باید به نرخ آن در شرایط مختلف توجه داشته باشید تا در از عهده پرداخت هزیه کرایه اتومبیل بر آیید و در این خصوص دچار مشکل نشوید.

اجاره خودرو به میزان نیاز:

از مسائل مهم دیگری که باید در حین اجاره ماشین به آن توجه داشته باشید، اجاره اتومبیل بر اساس میزان نیاز شما است؛ به عنوان مثال: اگر به کرایه اتومبیل روزانه نیاز ندارید با انجام این کار فقط هزینه بیهوده صرف کرده اید و پول خود را دور ریخته اید.

بنابراین برای صرفه جویی در هزینه های شما بهتر است که به میزان نیاز خود توجه داشته باشید.

سخن پایانی:

در این مطلب سعی داشتیم تا راهنمای اجاره خودرو را در اختیار شما عزیزان قرار دادیم و مسائل و نکات ضروری را خدمت شما عزیزان مطرح کنیم تا در این زمینه به بهترین شکل اقدام کنید و مشکلی برایتان ایجاد نشود.

به این منظور از موسسات عالی و معتبر خدمات دریافت کنید و از اجاره خودروی مورد نظر خود لذت ببرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص کرایه اتومبیل با ما در تماس باشید تا به اطلاعات شما بیفزاییم و راهنمایی های بیشتری در  اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

ثبت نظر

پربازدید ها

دسته بندی

اجاره کانکس

اجاره خودرو

اجاره پوشاک

اجاره املاک