آگهی ها
دسته بندی
ثبت اگهی
چت
اجارستان من

انتخاب شهر حذف همه

حداقل یک شهر را انتخاب کنید.
آذربایجان شرقی
آذربایجان غربی
اردبیل
اصفهان
البرز
ایلام
بوشهر
تهران
چهارمحال وبختیاری
خراسان جنوبی
خراسان رضوی
خراسان شمالی
خوزستان
زنجان
سمنان
سیستان و بلوچستان
فارس
قزوین
قم
کردستان
کرمان
کرمانشاه
کهگیلویه وبویراحمد
گلستان
گیلان
لرستان
مازندران
مرکزی
هرمزگان
همدان
یزد
همه شهرها
همه شهرها
همه شهرها
همه شهرها
همه شهرها
همه شهرها
همه شهرها
همه شهرها
همه شهرها
همه شهرها
همه شهرها
همه شهرها
همه شهرها
همه شهرها
همه شهرها
همه شهرها
همه شهرها
همه شهرها
همه شهرها
همه شهرها
همه شهرها
همه شهرها
همه شهرها
همه شهرها
همه شهرها
همه شهرها
همه شهرها
همه شهرها
همه شهرها
همه شهرها
همه شهرها
انصراف
تائید

راهنمای اجاره کانکس

نوشته شده توسط اجارستان
یکشنبه 8 آبان 1401
0
189
اجاره کانکس می تواند بر اساس هدف های خاصی انجام شود که مهم ترین این اهدام سکونت، برگزاری نمایشگاه ، برگزاری رویداد های خاص، و… است. امروزه به دلیل بالا رفتن قیمت ملک و مسکن در بعضی شهر ها مردم به اجاره کانکس روی می آورند که تا حدودی میتواند نیاز های اساسی آنها را رفع کند.

اجاره کانکس می تواند بر اساس هدف های خاصی انجام شود که مهم ترین این اهدام سکونت، برگزاری نمایشگاه ، برگزاری رویداد های خاص، و… است. امروزه به دلیل بالا رفتن قیمت ملک و مسکن در بعضی شهر ها مردم به اجاره کانکس روی می آورند که تا حدودی میتواند نیاز های اساسی آنها را رفع کند.

اجاره کانکس دارای عقد قرارداد در قواعد عمومی است. در این قرارداد نکاتی مانند هدف از اجاره کانکس، شروع و پایان مدت اجاره، مبلغ قرار داد یا همان اجاره بها، نحوه پرداخت ان(هر چند وقت یکبار)، پیش پرداخت، هزینه ها، تعهدات هر دو طرف قرار داد، موارد و اختیارات فسخ قرار داد آورده شده است. در ادامه مقاله چند نکته مهم درباره اجاره کانکس را به شما عزیزان توضیح خواهیم داد با ما همراه باشید. 

در قرار داد اجاره کانکس چه چیز هایی ذکر شده است؟ 

مهم ترین موضوعی که در تمامی قرارداد های اجاره های مورد قرار داد است، تملیک منفعت است. به عبارت دیگر در این مثارد مالک ملک خود را در جهت منافع مال برای مدت معینی به فردی که مستاجر نامیده می شود انتقال داده و در ازای آن مستاجر مبلغی را  به شکل اجاره بها یا اجاره مال به مالک می دهند . مهم ترین نکاتی که باید در اجاره کانکس بدانید عبارت اند از : 

معرفی طرفین قرار داد: 

در عقد قراردادی چه اجاره و چه دگیر قرارداد ها معرفی طرفین از مهم ترین و اولین مرحله عقد قرار داد است. کسانی که میخواهند اجاره کانکس را انجام دهند ابتدا باید با مالک آشنا شده و سپس بعد از حل و ایجاد توافق بین خودشان قرار داد را تنظیم کنند. مهم ترین اصلاعاتی که باید در حین معرفی طرفین بدان توجه داشت اصلاعات هویتی مانند شماره کد ملی، رویت شناسنامه و دریافت کپی آن، شماره شناسنامه، تلفن ثابت، تلفن همراه، کد پستی، آدرس دقیق منزل یا محل کار، است. 

تعیین مشخصات مورد اجاره و تعیین نوع برهبردازی از آن 

هنگامی که مالی مورد اجاره قرار میگیرد دو طرف قرار داد باید تمامی اصلاعات مال و نحوه برهبرداری از آن را در عقد قرارداد بیان کنن . زمانی که میخواهید اجاره کانکس را انجام دهید در بندی از قرارداد باید ویژگی های دقیق مورد اجاره را بیان کرده و مشخصات اصلی آن را وارد کنید. 

این کار برای هر دو طرف قرارداد سودمند است. از طرفی مستاجر با خیال راحت نسبت به دریافت مورد اجاره مبلغی را پرداخت و از طرفی مالک با بیان این چنین مشخصات دقیق از ایجاد سو استفاده های مستاجر جلوگیر می کند. درواقع اگر آسیبی به مال بعد از عقد قرارداد توسط مستاجر وارد شود دیگر نمیتواند ام را انکار کرده و مالک میتواند به راجی خسارت آن را دریافت کند. 

ذکر مدت قرارداد : 

مهم ترین نکته ای که باید در قرارداد کانکس یا هر مال مورد اجاره ای بحث شود مدت قرارداد است. به عبارت دگیر از نظر قانونی اجاره ماهیت یک قرارداد مدت دار یا کوتاه مدت را دارد و برای آن حتما باید شروع و پایان فرار داد در عقد اجاره به خوبی ذکر شود. 

تعییین اجاره بها و نوع پرداخت آن 

معمولا هدف از اجاره دریافت سود برای هر دو طرف است. مالک و مستاجر بر سر نوع پرداخت اجاره بهای نسبت به استفاده ماله مورد اجاره توسط مستاجر به توافق می رسند. به عبارت دیگر پرداخت مبلغ اجاره بها کانکس می تواند به شکل رهن کامل یا اجباره یا ترکیب هر دو باشد. 

معمولا بیشتر اوغات جهت تضمین موجر مبلغی را به عنوان وعدیه یا پیش پرداخت یا رهن از مستاجر دریافت کرده تا درصورت ایجاد خساراتی به مال مورد اجاره یا عدم پرداخت اجاره بها از سوی مستاجر ، موجر بتواند از آن مبلغ کم کند. اما درصورتی که مستاجر در مدت تعیین شده اجاره بهای خود را کامل پرداخت کند و هیچ آسیبی به مال وارد نکند ، بعد از اتمام مدت عقد اجاره، موجر باید مبلغ وعدیه را عینا به مستاجر پرداخت کند. 

به همین دلیل لازم است که در قرارداد اجاره کانسک نوع پرداخت اجاره بها، میزان اجاره، تاریخ پرداخت، شیوع پرداخت به طور دقیق ذکر شود. زمانی که از چک یا دیگر اسناد تجاری به عنوان اجاره بها استفاده شود لازم است تمامی مشخصات اسناد در عقد قرار داد ذکر شود. 

تعیین هزینه های اجرای تعهد قراردادی 

هزینه اجرا تعهدات قراردادی مبلغی متفاوت از مبلغ قرارداد است. در عقد اجاره کانکس ، منطور از هزینه اجرای تعهدات قراردادی حمل و نقل کانکس است. به همین دلیل باید تمامی اجرای تعهدات  قراردادی را به طور دقیق در قرارداد ذکر شود تا هیچ مشکل و اختلافی در آینده بین طرفین قرارداد به وجود نیاید. 

پایبندی به تعهدات مستاجر و موجر 

مهمترین نکته ای که باید در عقد اجاره مثرد توافق رسیده و به آن پایند باشند تعهداتی است که در قرارداد طرفین آن را بیان کرده اند. به عنوان مثال در مورد اجاره کانکس ، طرفین قرارداد باید نسبت به تعهداتی مانند هدف از نوع برهبرداری از این مال پایبند باشند. درصورت که مستاجر نسبت به این مسئله کوتاهی کند ، ناقض تعهد شناخته شده و موجر می تواند به راحتی ادعای خسارات کند. همچنین نسبت به امانتداری که در عقد قرارداد اجاره مهم ترین بند است باید به خوبی عمل کند. به عبارت دیگر مستاجر باید نسبت به سالم نگهداشتن کانکس به خوبی عمل کرده و اسبیی به آن وارد نکند و بعد از اتمام مدت قرارداد اجاره کانکس آن را همانطور که تحویل کرده، به موجر بازگرداند. 

گاهی ممکن است در عین استفاده از مال مورد اجاره تعمیرات جزئی نیاز باشد که در آن صورت در عقد قرارداد باید ذکر شود هزینه تعمیرات برعهده کدام یک از طرفین قرا ر داد است. موجر و مستاجر باید درمورد زمانبندی های ذکر شده در قرارداد مسئولیت پذیر بوده و تمامی این موارد را بدون هیچ مشکلی انجام دهند. 

فسخ قرارداد اجاره کانکس چگونه است؟ 

معمولا موارد فسخ قرارداد های اجاره کمی پیچیده بوده  و تا حدودی با موارد قانونی خاصی همراه است. به همین دلیل برای جلوگیری از مشکلات قضایی بهتر است در قرارداد اجاره کانکس یا هر مال مورد اجاره ای حتما موارد فسخ قرارداد را بخوبی ذکر کنید. 

قوه قهریه در قرارداد اجاره کانکس چیست؟ 

قهوه قهریه به زمانی گفته میشود که در اجرای تعهدات قرارداد، یکی از طرفین به دلیل مواردی که خارج از کنترل وی است ناتوان بوده و برای مدتی نمیتواند آن تعهدات را اجرا کند. به همین علت طبق قانون ناقض تعهدات شناخته نشده و مجبور به جبران خسارات نخواهد بود. 

افراد می توانند برای حل این شکل در قرارداد های اجاره خود بندی تحت عنوان فورست ماژثر یا قهوه قهریه ایجاد کرده تا درصورت طولانی شدن عدم انجام تهعدات یکی از طرفین حق فسخ قرارداد را داشته باشد. 

سخن پایانی 

در این مقاله سعی شد تا مهم ترین نکاتی که هنگام اجاره کانکس مهم است را به شما عزیزان گوشزد کنیم. درصورتی که نیاز به دریافت اصلاعات دقیق تری در این امر دارید می توانید با مشاوران ما تماس حاصل کنید. 

 

دیدگاهتان را بنویسید

ثبت نظر

پربازدید ها

دسته بندی

اجاره کانکس

اجاره خودرو

اجاره پوشاک

اجاره املاک